Vis enkelt innlegg
Gammel 19-11-09, 21:37   #212
Trille71
Juniormedlem

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Bergen
Alder: 54
Trille71 er på en erverdig vei

Sv: Easy Life høst 09

Veiedag. Ingen nedgang denne uken. Helt ok, da det var fest både forrige fredag og lørdag. Slik blir de neste tre helgene også. Så nå gjelder det bare å holde meg her jeg er til over nyttår.

I dag hadde vi butikkrunde på kurset. Vi gikk igjennom matvare hyllene og fikk eksempler på gode og dårlige matvarer. Egentlig ikke så mye nytt å lære, men muligens nyttig for noen av deltagerne.

Dagens lærdom:
Frokostblandinger skal ha: mindre enn 10 sukkerarter pr 100 gram og mer enn 10g fiber pr 100g.

De fleste knekkebrød er bra, men bør ha mer enn 10g fiber pr 100g. Tips Finn Crisp Multigrain (runde) har 19,5 g fiber pr 100g.

Pålegg (alle varianter) skal ikke ha mer enn 6g fett pr 100g.

Middag: Kyllingfilet, karbonadedeig, biff, svinefilet og koteletter (der fettet kan skjæres av).

Youghurt som heter dobbelt 0 (tror jeg) er helt ok.

(Jeg fulgte ikke så godt med i melkehyllene da jeg bruker lite slike produkter. Men typisk å gå for de lettere variantene. Skummet melk, Kesam (ikke rømme), etc.

En del av disse matvarene skal vi ikke innta før vi er der vi skal være på vekten, men dette er jo lærdom vi skal ta med oss i det lange løp. Selv skal jeg f.eks ikke spise brødmat inkl knekkebrød på en stund, men spiser et par av de Multigrain runde til frokost likevel... med kalkunskinke eller Cottage cheese på. :-)

Trening

Formen begynner forøvrig å bli veldig bra. Er lett på foten og kan løpe langt uten å bli sliten. Løp faktisk hele 10 km på tredemølle i dag. Det var kjedelig, men ble ikke veldig utslitt. Er kanonfornøyd med dette, da jeg bare for 2 mnd siden nesten ikke klarte å jogge meg igjennom 3 km engang.

Håper det står bra til med dere andre.

Trille71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat