Vis enkelt innlegg
Gammel 20-11-09, 09:52   #3
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Spørsmål om lavkarbodiett, trening og hoppe over til annen diett ...

Ja, enig med Susieblues. Jeg kan ikke anbefale deg å først gå ned i vekt på lavkarbo for deretter å gå over til lavkalori -dersom det er det som er planen din!? Fra mitt ståsted høres det slitsomt ut, ikke minst for kroppen.
Jeg bruker lavkarbomaten like mye for å bli frisk som å gå ned i vekt. Det er det etterhvert mange som gjør når de opplever helsefordelene et karbohyratredusert kosthold gir dem
Jeg pleier å si til folk at de bør gi en kostholdsomlegging minst tre måneder før de gjør seg opp en endelig mening, dermed rådgir jeg deg med det samme. Om du fortsatt føler for å gå over til mer ''normal'' kost med lite fett og mer karbohydrater, så har du i alle fall gitt lavkarbo en sjanse!
Med det sagt, så er det mange som stabiliserer vekten sin med Fedon når de når eller nærmer seg idealvekt, som en del anser som å være tettere opp mot den maten folk flest spiser, men fortsatt mindre karbohydrater, og med fokus på de langsomme (belgefrukt, grove kornsorter, nøtter etc) og mer fett enn hva staten anbefaler.

Å holde seg i form er selvfølgelig helsefremmende, men derom strides de lærde om hvorvidt det har så mye å si for vektnedgang, rent bortsett fra at en høyere muskelmasse opprettholder en god basalforbrenning sånn at det er lettere å holde vekta stabil, samt at styrketrening kan øke insulinfølsomheten noe. (Men her har jeg ikke så frøktelig mye peiling, så jeg overlater til de som har mer å komme med når det angår trening, altså ... )

Du sier heller ikke noe om du er mann eller kvinne, det har jo også litt å si i forhold til grad av overvekt .

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat