Tråd: Ketolysekuren
Vis enkelt innlegg
Gammel 20-11-09, 18:06   #26
LenaBeatrice
Seniormedlem

LenaBeatrice sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 54
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Ketolysekuren

Opprinnelig lagt inn av Chess79, her.

Noen ting jeg lurer på

Når det gjelder godis eller noe å knaske på. Hvordan er det med popcorn?? Eller bacon crisp?? Er ikke mye karbo i den Jeg syntes det var kjipt å sitte på kino å kun drikke brus , for så å høre og se alle andre knase og spise godis..usj

Jeg er også veldig glad i kjøttdeig/karbonader osv..men hva skal jeg spise til?? Mye karbo i gryterett, og hva med taco ?

IKKE popcorn.
Bacon crisp går bra bare du velger en EKTE variant. Finnes fuskecrisp som er laget av mel og tilsatt smak. Sjekk innhold!
Hva med farris på kino da, hvis du er tørst?

Til kjøttdeig og karbonader finnes det masse grønnsaker du kan ha som tilbehør; lag gratenger, mos, stuing, salat......
Og ja, du kan spise taco, men lag eget krydder.
Kjøpekrydderet inneholder mye karbo/sukker.

Jeg lager tacokrydder på følgende måte:

* Mindre enn en ts salt (ha heller i mere etterpå hvis du synes det blir for lite)
* 1 1/2 ts Spisskumin/Spisskarve (Eng. Cumin), IKKE Kummin, Kummen, eller Karve
* 1/2 ts koriander (tørket og malt, ikke frisk)
* 1/2 ts chilipulver
* 1/2 ts hvitløkspulver
* 1 ts paprikapulver
* Litt pepper

NB: har laget dette krydderet også uten koriander, men med løkpulver og oregano. Det synes jeg smakte enda bedre

Du kan også lage tacoskjell av ost. Her viser jeg i bloggen min hvordan jeg gjorde og hvordan det ble: Tacoskjell

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat