Vis enkelt innlegg
Gammel 21-11-09, 10:39   #13
jvb
Seniormedlem

jvb sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 48
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Masse spørsmål angående hjernen, fett, mettet etc. Tusen takk!

Opprinnelig lagt inn av Chopin, her.

Uff da... lagde meg 3 burgere... så det var lite karbo i de... også bacon.. også ost på det... og spiste 1/3.. også kasta jeg opp. Og jeg føler meg helt jævli nå.. har vondt i hodet også...

Hei!

Ang. tidligere spørsmål:
Du kan lese mer om hva som skjer rundt om i fordøyelsessystemet her:
http://no.wikipedia.org/wiki/Fordøyelsessystemet

Følger du lavkarbo-diett nå?

Du får garantert en periode med varierende grad av vondt i hodet og ubehag når du begynner.

Men;
jeg har inntrykk av at du har et litt merkelig forhold til mat, basert på det du skriver. Du skriver ikke hvor høy du er eller hvor mye du veier, men du vil gjerne vite hvor mye karb/protein/fett du skal spise for å gå ned masse i vekt.

At du poster kl 02:30 natt til lørdag og sier du har laget tre burgere m bacon og ost er også litt merkelig. Ikke at du ikke skal spise om natta, fakta: man skal spise når man er sulten. Du sier heller ikke noe om andre ting du har spist eller drukket den dagen.

Tre burgere m bacon og ost er typisk fire-fem hundre gram totalt, hvorav jeg vil si at det er ca 150-200g fett totalt. Jeg vil derfor også påpeke at: fakta: man skal slutte å spise når man er mett

Kanskje du er som meg at du MÅ spise opp alt du har laget, og ikke kjenner noen metthetsfølelse før det er tomt, eller kanskje du bare ikke kjenner etter. Jeg vil anbefale deg at du skriver ned alt du spiser noen dager, og at du ikke hiver deg over noen diett av noe slag uten å ha en plan. Spis som du pleier mens du bestemmer deg for hva du vil gjøre.

Kjøp f.eks. startpakken her hvis du har råd: http://www.ketolyse.no/

Jeg vil påpeke at jeg vet for lite om deg til å påstå hverken det ene eller det andre, eller gi deg noe annet enn de generelle rådene jeg har skrevet over.