Vis enkelt innlegg
Gammel 21-11-09, 11:17   #1
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Kvisekrise i emning?

De siste dagene har jeg sett en tendens jeg ikke liker, småvkiser i ansiktet ! Særlg konsentrert i hårfestet på begge sider av panna, langs kjevebeinet og litt rundt munnen. Jeg har alltid vært velsignet med glatt fin porselenshud, men fikk talgcyster i ansiktet for et par år siden, som jeg har slitt litt med, men ikke kviser, altså.
Huden er likevel matt og porene små, så jeg skjønner ikke hvor dette kommer fra.
Sånn for å beskrive hva jeg putter i munnen, så går det i kjøtt/fisk/fugl, egg og grønnsaker. Jeg spiser ingen kunstig søtning, ingen meieriprodukter bortsett fra smør. Bruker litt olje på salater, majones på eggene mine, og litt nøtter nå og da -men heller sjeldent. Spiser ingen kunstig søtning av noe slag. Lever altså stort sett ketogent, og spiser liberalt med fett. Drikker rundt 3 liter vann om dagen. Drikker noen kopper kaffe hver dag, og litt rødvin i blant. Bare ramser opp dette, i tilfelle noen skulle se noen sammenheng. Nå har jeg spist sånn som jeg beskriver i tre år, og har ikke hatt det sånn før -bortsett fra de første ukene etter at jeg la om til ketogent kosthold, men det antok jeg som en effekt av utrensning, og det gikk som sagt over.
I tillegg er jeg insulinresistent, har pcos og hypothyerose. Går på metformin, 3x500 om dagen (har gjort det i ca en måned), reductil (ja, jeg vet, men spesialisten min mente at det i en periode kunne styrke forbrenningen min noe, ettersom jeg stort sett har stått stille på vekta i to år. Har brukt det i en drøy uke), og tetracyklin for talgcystene (har gått på i ca åtte uker). Ellers tar jeg av kosttilskudd; Multivitamin, b-komplex, kelp, magnesium og tran.
Jeg er usikker på når de begynte å komme, men har liksom blitt ekstra oppmerksom på dem de siste dagene.
Noen ideer?

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat