Vis enkelt innlegg
Gammel 22-11-09, 02:24   #19
Areola
Supermoderator

Areola sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: "Verdens beste pizza" (NB: med vanlig deig)

Opprinnelig lagt inn av Ivory, her.

Kjære vene... "skyt" nå ikke dama da...!
Det er greit nok at det er et lavkarboforum, og ja, det er mange nye som er usikre, men det er også mange som har lagt ut en oppskrift som ikke er lavkarbo, hvor de lurer på om det er greit å spise den, eller at de vil ha hjelp til å modifisere den til lavkarbo. Det er ikke alltid da at det kommer frem av overskrifta, så det må man lese seg til.

Det er ikke meningen å "skyte" noen, men om det ikke sies ifra, så kan det fort komme oppskrifter på sukkerbunn, pasta carbonara og pommes frittes, bare fordi det er den "beste" oppskriften.
Oppskriften er postet under "festmat" og inneholder ikke et eneste spørsmål om den er grei til lavkarbo eller forslag til modifisering.
Da synes jeg den blir overflødig her i vårt lavkarbokost-forum.

At noen har grete roede som kostholdsfilosi er greit for meg, hadde det blitt predikert GR i spørsmålstråder om lk-tråder hadde jeg reagert.
Uten at jeg kan gjøre så mye mer enn å ytre min mening. Oppskrifter er noe helt annet, da det er på mange måter vår database om hva vi kan spise, og om alle mulighetene vi har. Å få trykket på seg "vanlige" oppskrifter ser jeg på som helt unødvendig.
...Det blir like håpløst som en kommentar i en såkalt lk-kokebok jeg har; "På et lavkarbo kosthold skal vi vanligvis unngå sukker helt - men det betyr ikke at vi ikke kan unne oss det iblandt!" - etterfulgt av en oppskrift på milkshake med vanlig is i...Hadde jeg hatt behov for oppskrifter med det i, hadde jeg lett i de 40 tusen andre kokebøkene jeg lett kunne fått tak i.