Sv: Masse spørsmål angående hjernen, fett, mettet etc. Tusen takk!
Opprinnelig lagt inn av Chopin, her.
Hei!
Jeg har lest litt biologi på VGS. og kommet over noe interessant! Det sto... karbohydrater blir til glukose og det er det eneste næringstoffet som hjernen våres trenger for å fungere! Så tenker jeg da:
1. Hvis jeg går på lavkarbodiett HELE livet... hva skal hjernen min spise til slutt da?
Altså.. jeg kommer til å pakke flere spørsmål etter hvert som de popper fram! Jeg er ikke her for si at lavkarbodiett er bullshitt... når jeg har lest litt rundt så tror jeg faktisk på det! Etter hva jeg har lest... så var det etter jordbruksrevolusjonen vi faktisk begynte med mye karbohydrater. Og kroppen våres endrer seg vel ikke særlig mye i løpet av 10 000 år?
Dere trenger ikke fylle ut personlig svar hvis dere ikke vil, gjerne hjelp meg med fine googleord, eller lenker til websider med utfyllende informasjon. Engelsk går også fint!
Tusen takk! 
EDIT
7. Jeg har snoka rundt på websiden en stund nå... men finner liksom ingen nybegynnerguide! Kom i gang her el... Hvor mange karbohydrater anbefaler dere maks? Hvor mye fett, og hvor mye proteiner. Jeg ønsker å gå ned i vekt! Tusen takk!
Her var det mange spørsmål!
Jeg får si som en annen bruker skrev til et annet nytt medlem;
"Litt å sette seg inn i, men les, spør og søk rundt på forumet, og du finner ut av det ".
Det lønner seg å lese noe om de forskjellige lavkarboretningene/kostholdsfilosofiene først, og så spørre litt etterpå.
Til dere som syns Bulldog svarte spydig: Jaha?
Jeg syns svar som "les boka / kjøp boka" - uten å engang skrive hvilken bok man mener, er langt frekkere.
Selvfølgelig "dør" ikke hjernen, eller folk, som slutter å spise grandiosa og drikke cola ...
Men det høres jo sånn ut, for de som hører på "ernæringsekspertene" somstadig er i media og motsier f.eks Fedon eller Annica Dahlquist.
Forumtroll er ikke morsomt uansett hvilket forum man er på , forresten.