Vis enkelt innlegg
Gammel 22-11-09, 23:08   #9
Jostein85
Juniormedlem

Medlem siden: Nov 2009
Jostein85 er på en erverdig vei

Sv: Startet, men vil bare slutte igjen

Opprinnelig lagt inn av The Cat, her.

Angående menyen din i dag så syns jeg lunsjen din så litt "stusselig" ut, prøv å få med litt kjøtt/ fisk også. Dressingen var kanskje fet nok... Når det gjelder grønnsaksblanding må du bare velge rette typen, kokte gulrøtter er jo ikke noe for oss, og så vet jeg ikke helt hvordan det er med erter???
Hvis du bruker ferdige dressinger, sauser osv så skal det stå på pakken/ flasken hvor mye karb det er pr 100 gram, så da må du veie og regne litt. Litt pes i begynnelsen, men så lærer du fort hvor mye du kan spise av forskjellig.
Bernaise skal du kunne spise, men ikke bruk pulver-varianten, da er det mye bedre med ferdigsaus fra Fjordland eller lignende.

Lykke til!!!

Glømte å skrive at jeg spiste 3skiver med røkt laks... Ang grønnsaksblanding er jeg veldig gla i wokblanding, ser at den hadde mindre K enn i vanlig grønnsaksblanding..
Da tror jeg ferdigsaus fra fjordland blir handlet inn i morra..

Opprinnelig lagt inn av Henriette23, her.

Usikker på hvor mye du har fått i dag av karbo idag.
Vis du veier maten og bruker matvaretabellen som liggger ute på lavkarbo.no, er det fort gjort å regne ut..
F.eks kinakål da inneholder 1,8 g karbo per 100 gram. Osv osv.

Kan jo nevne hva jeg spiser en dag for å være på 15 karber.

Frokost: 2 egg og bacon. ca 1 g karbo i hvert egg... Totalt 2 g til frokost.

Lunsj: 50 g kinakål (0,9 g ), 25 g agurk (0,3), 25 g paprika (1,3g) 25 g tomat (0,6) og så litt kylling.. Totalt 3,1 g til lunsj

Middag: Laks, 200g blomkål (6,0g ) og sandefjor smør som det er oppskrift på i ketolyseboka ca (1,5 g) 25 g tomat (0,6) Totalt til middag blir da 8,1 g til middag.

Kvelds: Omelett fra ketolyseboka (1,5 g) og 25 g agurk (0,3) Totalt 1,8 til kvelds

Da får je totalt på hele dagen 15 g karbo...

Jeg synes det er greit å sitte å regne ut og på en måte bli vant med hvor mye man kan spise.. Så kutter jeg heller ut å veie ol når je er mere inn i det.

Huff syns det virker veldig tungvint å sitte å regne ut karbohydraten for hver dag, særlig og da når jeg sliter med å planlegge noe måltid, må liksom ta (særlig middag) utifra hva jeg har lyst på..
Men hvor viktig er det å få i seg så nærme 15g karb som mulig da?? gjør det noe å ligge rundt 10 liksom.. ?
Tror jeg er nødt å prøve å fortsette på dette nå som jeg først har begynnt.. Sitter her med dårlig ånde nå, veit ihvertfall ting er i gang.. skal bli spennende å se hvor mye jeg kan gå ned.. Jeg har siden 15 års alderen aldri vært under 95kg, men heller aldri vært over ca 103, før nå, siden det har vært mye jobb og mange pizzaer fra div hurtigplasser..:P Har aldri blitt fortalt at jeg er verken feit eller overvektig, men ser det sjøl når man ser i speiler og det "disser" når man pusser tenna.....

Jostein85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat