Sv: Startet, men vil bare slutte igjen
Opprinnelig lagt inn av Jostein85, her.
Men hvor viktig er det å få i seg så nærme 15g karb som mulig da?? gjør det noe å ligge rundt 10 liksom.. ?
Når du er i ketose, har kroppen behov for ca 130 gram karbohydrater daglig. Hvis du spiser 15 gram karbohydrater daglig må leveren produsere (gjennom en prosess som kalles glukoneogenese) ca 115 gram. Hvis du minker inntaket av karbohydrater gjennom kosten fra 15 gram til 10 gram må leveren fremstille 120 gram karbohydrater i stedet for 115 gram.
Som du ser er forskjellen veldig liten, og for meg er det fullstendig ulogisk at disse 5 grammene skal være avgjørende. Jeg har tidligere diskutert med noen her på forumet som hardnakket har hevdet at vektnedgangen går som en drøm ved et inntak på 16-17 gram karbohydrater daglig, men stopper fullstendig opp ved et inntak på 14-15 gram. Tro kan flytte fjell noen ganger...
Hvis du er interessert i å lære mest mulig om et ketogent kosthold på kortest mulig tid, vil jeg anbefale deg å lese samtlige innlegg som brukerne "Pål" og "Chunky" har lagt inn her på forumet.
Lykke til!
-
|