Vis enkelt innlegg
Gammel 25-11-09, 18:15   #3
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Er dette ok middag?

Hei,
Din kostholds filosofi sier ”Egen” så da er det ene og alene du som vet hva som er lov av ulike varer og hvor mange kh du skal ha pr dag, så veldig vanskelig å gi råd og veiledning.
Lavkarbo er en paraply betegnelse på karbo redusert kosthold med retninger fra tilnærmet null til 150 kh pr dag. I tillegg så har de ulike retningene ulike tilnærming til hva og hvor mye man skal spise av ulike matvarer.
Dersom hovedformålet med kosthold omleggingen er vektnedgang så vil jeg anbefale deg å lese om de ulike lavkarbo retningene (filosofiene) her: http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=6
Bøkene kan du eventuelt låne på biblioteket og velger en filosofi du kan leve med og følger den til punkt og prikke.

Toro bernaise vil jeg nok tro inneholder alt for mye kh, den beste ferdig sausen er den til Fjordland og aller best er den hjemmelagede, du finner oppskrift her på forumet. Husk at ferdiglagde krydderblandinger ofte inneholder mye kh.
Ikke sikker på hva selskapsblanding inneholder, men gulrøtter bør man holde seg unna på lavkarbo kosthold.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat