Jakten på den ultimate mikro-pannekake
Ja, jeg holder på med et eksperiment nå. Pannekake i mikroen. Vil noen bli med og eksperimentere?
I dag laget jeg en pannekake av 2 egg, 1/3 boks rømme (hadde ikke mer), 2 ts sukrin, 10 vaniljedråper og 4 ts Fiberhusk. Den smakte veldig lite, egentlig, og jeg tror jeg har hatt i aaaltfor mye Fiberhusk, så neste gang blir det halvparten av dosen av det, + mer rømme. Jeg tenker også å ha i blåbær eller bringebær før jeg steker den.
Nuket den i 2 minutter, forresten, i en liten rund plastbolle (oppbevaringsboks som tåler mikro). Slapp snuing og passing av komfyr osv, bare smelte den rett i formen, nuket den, snudde den på en tallerken og vips.
Det som er genialt med disse, om man har i litt mindre Fiberhusk og bruker en litt større skål så de blir større i omkrets, er at man kan rulle dem sammen og bruke dem som tortilla, feks. Eller fylte pannekaker til middag, men det har jeg ikke prøvd ennå. Dette er jo skikkelig på eksperimenterings-stadiet, håper folk blir med og prøver seg så vi kan finne den ultimate pannekaken. Mikro-pannekake, that is.