Vis enkelt innlegg
Gammel 26-11-09, 13:11   #1
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Jakten på den ultimate mikro-pannekake

Ja, jeg holder på med et eksperiment nå. Pannekake i mikroen. Vil noen bli med og eksperimentere?
I dag laget jeg en pannekake av 2 egg, 1/3 boks rømme (hadde ikke mer), 2 ts sukrin, 10 vaniljedråper og 4 ts Fiberhusk. Den smakte veldig lite, egentlig, og jeg tror jeg har hatt i aaaltfor mye Fiberhusk, så neste gang blir det halvparten av dosen av det, + mer rømme. Jeg tenker også å ha i blåbær eller bringebær før jeg steker den.
Nuket den i 2 minutter, forresten, i en liten rund plastbolle (oppbevaringsboks som tåler mikro). Slapp snuing og passing av komfyr osv, bare smelte den rett i formen, nuket den, snudde den på en tallerken og vips.

Det som er genialt med disse, om man har i litt mindre Fiberhusk og bruker en litt større skål så de blir større i omkrets, er at man kan rulle dem sammen og bruke dem som tortilla, feks. Eller fylte pannekaker til middag, men det har jeg ikke prøvd ennå. Dette er jo skikkelig på eksperimenterings-stadiet, håper folk blir med og prøver seg så vi kan finne den ultimate pannekaken. Mikro-pannekake, that is.