Vis enkelt innlegg
Gammel 28-11-09, 17:22   #14
trillian78
Seniormedlem

trillian78 sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 47
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Alternativ medisin

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Uansett, jeg blir litt oppgitt over folk som utelukkende stoler på legestanden og anser alternativ behandling som mambo jambo, både akupunktur og kinesologi og mange andre retninger innen alternativ medisin er eldgamle metoder, som fortsatt er i utvikling.
Ydmykhet er viktig uansett, når det er så mye vi ikke vet.

Jeg er for så vidt enig. Mange alternative retninger er velutprøvd i århundrer i såkalte ikke-vestlige kulturer. Man bør være ydmyk i forhold til at det ikke nødvendigvis er sånn at vestlig medisin sitter med alle fasitsvarene.

Samtidig synes jeg det er litt viktig å være kritisk. For det er også en del mambo jambo der ute. Det er en del såkalte kvakksalvere som tjener grovt på mennesker i en sårbar situasjon som er villig til å prøve alt.