Vis enkelt innlegg
Gammel 29-11-09, 15:25   #6
trillian78
Seniormedlem

trillian78 sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 47
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Tips om populærvitenskapelige nettsider?

Sitat:

Også hjernefunksjoner og hukommelse

Scinetific American er vel ganske bra på dette. De har jo til og med et helt eget blad om dette: "Scientific American Mind". Jeg har aldri lest det selv, men lillebroren min er stor fan.

Sitat:

Syns helse og kropp er spennende, samt fysikk

Har du lest Gary Taubes? Jeg elsket den boken.

Jeg er en popvit-junkie selv, men i litt andre genre. Fysikk, ja, men da heller jeg mot astrofysikk. Carl Sagans "kosmos" er jo en fantastisk bok, selv om den på mange områder er fullstendig utdatert vitenskaplig sett. Jeg liker også Stephen Hawkings og Brian Greene (som er litt tyngre).

Biologi er også gøy. Popvit-bøkene til Richard Dawkins er virkelig underholdende, den nyeste "the greatest show om earth" og ikke minst "The Ancestors Tale". Det er en lekker bok. "Det egoistiske gen" er jo en klassiker.

Ellers synes jeg det er gøy med de litt "mykere" vitenskapene. Som paleoantropologi, historie, arkeologi, og mer samfunnsvitenskaplige varianter. Noen av mine absolutte favorittbøker gjennom alle tider er Jared Diamonds "Guns, germs an Steel" og "Collapse". Fantastiske! For ikke å snakke om Charles C. Mann's "1491".

Men nå var det jo nettsider og ikke bøker du ba om. Og her sitter jeg å lister opp bøker i helt andre genre enn de du er interessert i. Lar meg rive med vettu