Hvor dumt er det å stadig vippe inn og ut av ketose?
Jeg tenkte å legge meg på et kosthold nå med rundt 50 karber hver dag.. Jeg kjenner ikke helt til min grense for ketose, men la oss si at den ligger rundt der da..
Er det veldig dumt å vippe inn og ut av ketose? Mener å ha lest her inne noe med at hver gang kroppen på ny kommer inn i ketose, blir det vanskeligere for den å brenne fett, ellernoesånt.. Hvor mye hold er det i det? Eller er det andre grunner?
Er det bedre/sunnere/lurere/whatever å enten kjøre på sånn at man vet at man enten er i ketose eller spise sånn at man akkurat ikke kommer i ketose?
Jeg har prøvd flere gangerå kjøre induksjon, og klarer det rundt en uke, før jeg havner ut i karbokjør som var verre enn før jeg begynte. Jeg blir helt surrete og gal av å hige etter denne stadige ketosen, så denne gangen tenkte jeg å spise lavkarbo, og mere ha en innstilling at "havner jeg i ketose, fint, faller jeg ut av den, fint". Tror det er lettere for meg å leve lavkarbo på den måten.
For ned i vekt må jeg. Har "bare" rundt 10-12 kilo å ta av, men den stakkars kroppen min er så forsøpla at jeg trenger uansett et sunnere kosthold..
|