Vis enkelt innlegg
Gammel 01-12-09, 22:48   #212
Stixiepix
Juniormedlem

Stixiepix sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Øy på Sunnmøre
Stixiepix er på en erverdig vei

Sv: November-startere

Opprinnelig lagt inn av pleiadene, her.

Spiser vel minst en spiseskje seterrømme hver dag, og koker ut panna med godt med fløte så det blir god saus. Ellers har jeg jo spist litt bringebær med fløte en gang, og en gang bringebærkrem. Og jeg har spist meg mett hve dag. Kanskje har jeg spist for mye, og for mye fett? Steker jo alt i meierismør og har smør over kokte grønnsaker ...

Det gjer eg også, og har også lurt på om det blir for mykje av det gode. Men vekta går nedover iallefall. Bruker å spise to kokte egg til frokost, og da med meierismør i.
Laga noko godt ein dag som eg neste berre må dele , det var kjempegodt. Men arrester meg om dette er feil kost altså! Vil ikkje lede noken på villspor, men trur det skal vere ok kost. Forandra berre litt på ei oppskrift i boka.

Eg smørde ei ildfast form med meierismør. Hadde oppi en pakke med blomkål og brokkoli. (frosen) Så skar eg opp en ferdigstekt kylling frå Spar (den er best her med meg iallefall) og hadde oppi. Så kutta eg opp nesten ein halv liten rødløk (skal vere litt forsiktig med løken trur eg) og nokre kantarellar, og strødde over. Krydderet på kyllingen er nok (brukte skinnet) men hadde litt basillikum oppi.
Så varma eg opp 3 dl fløte, som eg smelta en pakke med Snøfrisk i, som ej tømde over. Litt kvitost på toppen.
Steikte på 150 grader i ca. 25 minutt.
Kjempegodt !

Stixiepix er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat