Sv: Et par betraktninger etter å ha vært på Ketolysekuren noen ganger ...
Skal da spise marsipan! Men lager den selv Pepperkaker får vente til neste jul, håper jeg da har blitt såpass "moden" at jeg tør, og ikke minst at jeg vet at jeg klarer å stoppe med en.. Tenker ikke "aldri mer", men tenker litt når jeg kommer dit at jeg er ferdig med å gå ned i vekt. Blir aldri til at jeg kan fråtse i "alt mulig", men regner med at jeg en dag vil kunne ta litt.
Skal da spise godt i julen, men heldigvis er mye av maten lavkarbo, så det er minimalt med tilbehør jeg må skygge unna. Skal ha litt surkål, det er det som gjør ribbe til julemat, for meg, siden jeg spiser ribbe rimelig ofte nå. Andre ting finnes det jo erstatninger for, hvis man trenger det for å komme i julestemning. Riktignok ikke for pepperkaker, tror jeg, men brus og is får man enten sukkerfritt, eller kan lage selv. Nøtter og Cavalier sjokolade har også funnet sin plass, men tanken er at dette skal være en ørliten andel av helheten, ikke hoveddelen. Er ikke så sær at jeg spiser bare kjøtt og drikker vann, det er ikke det dette handler om for meg..