Sv: Dumme tanker
Opprinnelig lagt inn av Anne, her.
Gratulerer med oppnådd resultat
Jeg skjønner din bekymring og den skal du ta på alvor.
Jeg vil anbefale deg å kikke litt på Fedon Lindbergs prinsipper, for det er et kosthold for livet, med litt brød, litt pasta, litt bønner og linser, litt bær.......dvs litt mer langsomme karber, men bare en gang om dagen.
Ikke begynn med alt på engang, men innfør en og en av de matvarene du kan tenke deg å tilbakeføre. Han snakker jo om karber med lav, middels og høy GI. Hold deg til lav og middels til de fleste måltider, så kan du ha et måltid med noe høyere GI på en av ingrediensene.
Bær er bedre en frukt, men ikke fortvil over en clementin.
Spiser du flere karber og med høyere GI, skal du ha mindre fett enn på ketose, men få i deg viktige essensielle fettsyrer. Fra fisk, nøtter, avokado, kokos...
Lykke til
Takk for svar
Er vanskelig å forandre tankegang altså. Men jeg orker ikke å bli helt hysterisk heller, skal jo leve og! Tror nok Fedon er noe for meg ja. Jeg kommer ikke til å spise pasta/ris osv uansett fullkorn eller ei, da jeg ikke tåler det. Men frukt, det savner jeg og vil jeg gjerne spise litt mer av.
Et spm til; hvor går fettgrensen? Til frokost og lunsj går det greit, da spiser jeg stort sett CC, egg eller salat, men til middag spiser jeg ofte laks (150 gram) med masse revet ost,(ca 200 gram) brokkoli og 1/2 boks rømme,- blir det da for mye fett hvis jeg i tillegg har spist frukt i løpet av dagen? Vanskelig denne kostholdsjungelen altså....
|