Sv: November-startere
Hei og god morgen, Linda Kristin! Jeg kjenner meg igjen i storyen din, har noen år flere enn deg på baken. "Nei men, spiiiiser du?" kunne min svigermor si hver gang jeg tok meg litt mat etter å ha lagt minsten til formiddagslur (generasjonsbolig den gang)! Og da veide jeg 58 kilo!!! Det endte med at jeg satte asjetten min under sofaen når jeg hørte henne i trappa! Og slanket meg stadig, til tross for at jeg var slank nok. Med årene og uten svigermor, fortsatte det å surre i hodet mitt hver gang jeg skulle ha mat "Nei men, spiiiser du?" Jeg ler jo av dette i dag, men så lite skal det altså til. Når jeg ser hvordan alle har det, er jeg glad for at jeg ikke er sånn søthungermenneske, for jeg ser rett og slett ikke sjokoladehylla når jeg går forbi. Derimot må jeg nå lukke øynene når jeg går forbi fruktdisken! Jeg drømmer om saftige epler, appelsiner, pærer, osv. Da hjelper det med Heistad bringebærgele med litt fløte eller krem på.
Kjenner meg av en eller annen grunn så mye LETTERE i dag, selv om det snør og himmelen ser ut til å skulle falle ned i hodet på meg. Men jeg skal IKKE gå på vekta før onsdag. Er kjempespent. Har vært flink og spist litt mer grønnsaker enn jeg har pleid, og jeg drikker jo så jeg blir kvalm! Har tydeligvis drukket alt for lite før. I dag skal jeg prøve å lage fiskekaker. Får jeg det til, skal jeg dele oppskriften med dere, hvis ingen HAR en god oppskrift å dele med meg, da? Uten potetmel, eller andre ting vi skal skygge unna! En god dag til dere alle, vi får gå på med friskt mot i dag også!
|