Vis enkelt innlegg
Gammel 04-12-09, 17:17   #28
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Desemberskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av klompenmio, her.

Men kan jeg spørre deg 157cm, hva og hvor mye spiser du?

Jeg er ikke noe ideelt forbilde, siden mine spisevaner lider en del under det at jeg har ME. Det betyr at faste, regelmessige måltider er ganske fjernt fra virkeligheten for meg, med mindre noen gir meg en kokkeslave i julegave. Jeg har helt på trynet søvnmønster og greier, så jeg har virkelig ikke noen skikkelige dagsmenyer å diske opp med! Ofte blir frokost eller lunsj ikke noe større enn en neve nøtter eller litt ost hvis jeg har dét i hus - ellers prøver jeg å være flink til å lage mengder av lasagne eller pizzaruller etc som jeg kan ha i kjøleskap/fryser og forsyne meg av når jeg trenger det. Om jeg kommer utpå kvelden og merker at jeg har spist for lite, men ikke har energi/sult nok til å ordne meg noe 'ordentlig', lager jeg meg en kopp god kaffe eller te med en solid slump fløte i. Og jeg er ikke noe flink til å få i meg grønnsaker hvis jeg ikke har vært flink i en våken-periode og tilberedt tilstrekkelige mengder, det å skrelle og hakke og veie og blande etc. tar nok energi fra meg for et par dager om gangen, hehe.

Men poenget - om noe - er at man må tilpasse mat etter hvordan man fungerer, i alle fall minst like mye som omvendt. LCHF-mat gjør kroppen min godt, selv om jeg ikke gjør alt helt optimalt eller klarer å følge alle regler for grønnsaksmengder og bla, bla. For meg funker det å spise nøtter, for andre gjør det ikke det - for andre funker det å drikke light-brus, for meg gjør det ikke det. (Eller, det vet jeg faktisk ikke mht vekttap, men jeg blir så sykt avhengig når jeg først får pepsi max'en i kroppen... tre måneder tørrlagt nå )

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat