Vis enkelt innlegg
Gammel 07-12-09, 11:44   #2
Panterpia
Medlem

Panterpia sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Nordlenning
Panterpia er på en erverdig vei
Talking

Sv: Usikker - Dumt å starte nå?

Det første som slår meg når jeg leser det du skriver, er at du kanskje trenger en form for mental forberedelse før du begynner? Det tenker jeg siden du hadde en del sprekker sist gang du prøvde kuren - så jeg ville satt meg ned og sett på årsakene til at disse sprekkene kom; det er jo mange grunner til at man blir "lei."

Du uttrykker jo selv en del tvil ang. julefeiringen, så jeg tenker at for din del kan det nok være best å begynne etter jul slik at du unngår de "nederlagene" du opplevde forrige gang du gikk på kuren. Eller tenker du at du bare skal begynne og så gjør det ikke noe at det blir sprekker i jula siden det tross alt er jul?

Hvordan har du tenkt livet etter kuren? Er dette bare en ren kur for deg, eller har du tenkt å legge om kostholdet ditt permanent?

Basert på min egen erfaring vet jeg at det å være mentalt forberedt og tilstede er alfa og omega i enhver form for livsstilsendring - man må rett og slett være klar for det.

....kanskje du skulle terapiscrappe litt for å komme i modus?
(hehe.....det er tigerlily/hønemor som taler)

My Weight Chart:
>
Panterpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - fri meg fra kroppsfettet :) Svar med sitat