Sv: Usikker - Dumt å starte nå?
Jeg hadde starta nå og tatt det så som så i jula. Med mindre du anser det å legge om til lavkarbo bare for en kur og skal tilbake til brød, poteter osv etterpå( og så er du kanskje her om et par og også? ). For veldig mange av oss er lavkarbo av ett eller annet slag vårt varige kosthold, siden vi bare går opp igjen på den norske tallerkenmodellen.
Det er faktsik to uker til jul, og hadde det ikke vært deilig å gå inn i julehøytiden med mere energi, mindre vann i kroppen og litt mere bevist på hva man putter i seg?
Jula med alle sine deikatesser er en stor fest for lavkarbere, med litt justering. I år skal jeg kose meg med maten uten å bli dårlig fordi jeg putter i meg poteter, lefse osv, når jeg kan kose meg med det jeg liker best, kalkunen, grønnsakene, surkålen( hjemmelaget uten sukker, evt med epler fordi det er jul), hjemmelaga medisterkaker osv. For ikke å snakke om å kunne nyte marsipan og sarah bernards uten å få sukkerkick og lyst på mere og mere og ende opp helt uten krefter fordi sukkeret påvirker meg.
|