Vis enkelt innlegg
Gammel 07-12-09, 16:08   #22
aatinka
Medlem

aatinka sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Steinberg
Alder: 61
aatinka har en fantastisk aura rundt segaatinka har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Øvelser for stiv korsrygg?

Jeg går til jevnlig massasje for å holde ryggen noenlunde myk. Og det er ikke noe pinglemassasje, men skikkelig idrettsmassasje. Første gangen var jeg sikker på at han skulle rive ut hoftekulene mine... Men det hjelper!

Og jeg kunne aldri finne på å legge is på ryggen min! Mine ryggmuskler vil ha varme...

Jeg kan ikke gå så veldig lenge, men lenger i skogen enn på kjøpesenter. Mannen min syns det er helt greit at jeg bare holder ca 1,5 time på handletur, selv med joggesko.

Jeg kan sitte uten å få problemer. Jeg blir bedre av å sitte enn av å gå.

Pilates er fin trening, men å trille som en ball kan jeg bare glemme - slår luften ut av meg selv når jeg krasjlander på min mer eller mindre flate korsrygg.

Trening generelt hjelper så lenge den er tilpasset deg.

Det er forresten stor forskjell på å ha prolaps og å ha stive muskler i korsryggen. Jeg er operert for prolaps, så jeg har ikke noen plager fra prolapsen lenger, men har mye vondt i ryggen pga. stive muskler.

Og jeg skal prøve den øvelsen med å klemme bena mot magen - den høres ut som den kan være fin når man har stivnet.

Voltaren/voltarol og Ibuprofen/Ibux hjelper bedre enn Paracet/Paralgin Forte syns jeg.

Ellers tror jeg det er sånn med vonde rygger som med slanking - man må selv finne ut hva som virker for sin egen rygg Det er ingen fasit-svar nemlig!

aatinka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat