Sv: Lavkarbo er så bra ...
JA! Helt enig. Jeg prøver å spre det glade budskap, hehe. Men noen blir ganske frekke når jeg forteller om det fantastiske kostholdet, og da gir jeg bare opp. Jeg prøver å hjelpe ved å informere om noe fantastisk som altfor få vet om. Får jeg negative kommentarer, så tenker jeg: "Sucker, du skal få lov til å fortsette på din helsefarlige måte og tro at det er sunt."
F.eks en kveld så var jeg hyper over at jeg hadde gått ned 7 kg på to måneder. Fyren jeg snakket med var en jeg hadde snakket med om dette før og da kom han med negative kommentarer.
Gunn: "Har holdt på i to måneder nå, og jeg har gått ned 7 kg!"
Øystein: "Jeg gikk ned 5 kg en måned ved å følge Arnstein sin diett."
Gunn: "Å? Hva går den ut på?"
Øystein: "Spis mindre, tren mer"
Jeg ble litt paff og fikk ikke sagt noenting til det... Hvis noen sier slikt igjen, så kommer jeg til å svare:
"Gratulerer, du gjorde deg selv en bjørnetjeneste ved å slanke bort muskler. Hvordan gikk det med vekta etterpå? Vanskeligere å holde? Ved å sulte deg selv senker du stoffskiftet og forbrenningen. Jeg har slanket bort FETT og beholdt muskler mens jeg spiste meg mett. I tillegg øker forbrenningen på fett- og proteinrik kost. Neste gang vil jeg tipse deg om å spise lite karbohdyrater, mye fett og en del proteiner og så hadde du sannsynligvis gått ned 5kg FETT mens du følte deg bra."