Vis enkelt innlegg
Gammel 08-12-09, 12:27   #23
energibunten
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2007
Alder: 54
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Øvelser for stiv korsrygg?

Grunnen til stive muskler er mange, men du kan selv benytte punktmassasje, jevnlig og forebyggende på muskelfestene i bekkenregionen. Spesielt på underkanten av hele bekkenkanten fra ryggraden og helt ut og rundt hoftekammen er det muskler og sener festet som enten direkte eller indirekte påvirker korsryggsmuskler.

Dersom du finner ømme punkter så press ganske hardt og masser med tommel og fingre i 5-10 sekunder. Du burde kjenne umiddelbart at muskler i korsryggen slapper av. avhengig av hvor stive de er kan de stivne igjen, men om du gjør dette jevnlig med en gang korsryggen er såvidt stiv, vil du få den til å fungere og tåle mer.

Normalt er korsryggstivhet bare rett og slett støle og stive muskler. Nok at man trener styrke en dag, eller gjør hagearbeid eller sover i feil seng, etc, etc.

Jeg har ikke problem lenger når jeg bruker denne trykkmassasjen når jeg kjenner at stivhet kommer. Virker umiddelbart.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat