Tråd: Pepsi Max
Vis enkelt innlegg
Gammel 07-02-04, 18:59   #9
Begod
Seniormedlem

Begod sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 56
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Hjernen trenger 20-30 gram karbo pr. dag.

Hjernen trenger 50- 60 gram glukose pr dag hvorav halvparten kommer fra karbo og resten fra fett/protein. Det er det som er årsaken til 20 gram karbo daglig som Skorpia skrev.

Hodepine er helt normalt i en overgangsfase før hjernen/kroppen er blitt vant til det nye kostholdet, men normalt er det bare ett par dager med hodepine.
Jeg hadde hodepine i en uke etter omleggingen.

Jeg er veldig usikker når det gjelder aspertam(merker et trykk i hodet når jeg bruker shake som mellom måltid), men pepsimax bør du kutte ut. vann og litt sitron er kjempe godt og sundt. Ettervært når du er kommet i vedlikeholdsfasen kan du heller unne deg et glass cola en gang i blant( hvis det er fare for tilbakefall til gammle uvaner gjør du selvsagt ikke det).

Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat