Tråd: Pepsi Max
Vis enkelt innlegg
Gammel 07-02-04, 19:34   #10
Skorpia
Seniormedlem

Skorpia sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 65
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Begod

Hjernen trenger 20-30 gram karbo pr. dag.

Hjernen trenger 50- 60 gram glukose pr dag hvorav halvparten kommer fra karbo og resten fra fett/protein. Det er det som er årsaken til 20 gram karbo daglig som Skorpia skrev.

Hodepine er helt normalt i en overgangsfase før hjernen/kroppen er blitt vant til det nye kostholdet, men normalt er det bare ett par dager med hodepine.
Jeg hadde hodepine i en uke etter omleggingen.

Jeg er veldig usikker når det gjelder aspertam(merker et trykk i hodet når jeg bruker shake som mellom måltid), men pepsimax bør du kutte ut. vann og litt sitron er kjempe godt og sundt. Ettervært når du er kommet i vedlikeholdsfasen kan du heller unne deg et glass cola en gang i blant( hvis det er fare for tilbakefall til gammle uvaner gjør du selvsagt ikke det).

Hører at flere blir plaga med hodepine i forbindelse med pepsimax,el.
Jeg er en av de som ikke tør ta et glass cola eller pepsi,så jeg tar et glass pepsi max av og til og har funnet ut at det er nok.
Men jeg har mine grøss og gru greier:-)
Kan f.eks.ikke skjeie ut med Isabella is med nøtter(pinne is henning olsen)
eller spise melkesjokolade da går det fullstendig galt.
Så det er kanskje viktig at en ser hva en spiser dersom en ikke klarer å stoppe.

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat