Noen må kontrollere energiinntaket, telle kalorier ...
Selvom man lever på et lavkarbokosthold må noen være svært nøye med energiinntaket..holde øye med kaloriene altså.
Jeg bare leste på forumet, og det gjorde at jeg ikke skjønte akkurat dette.
Mange sliter med stagnasjon, og kanskje tilogmed vektoppgang, selvom man er i ketose.
I dag kom jeg over dette innlegget fra STS:
Min slutsats efter några års korrespondens med olika viktminskare är att den som är gravt överviktig har stora frihetsgrader, den som ligger nära normalvikt måste hålla ett öga på varenda jäkla parameter, inklusive kalorierna. Kroppen vill helt enkelt inte släppa så mycket fett som krävs för att vi ska uppfylla dagens skönhetsideal. Världens skickligaste viktminskningsläkare hette Blake F Donaldson. Han bantade något tiotusental gravt överviktiga och dödssjuka patienter. Han sa någonting i stil med: - Det är möjligt att det finns en övre gräns för hur mycket man kan äta på en fet och helanimalisk kost, men jag har aldrig sett var den gränsen går. Men observera att de flesta av Donaldsons patienter var rejält stora. Han hade kanske formulerat sig annorlunda om han ägnat sig åt normalviktiga personer? Eller också hade han inte gjort det!
Sten Sture
De som er nye her inne, og kanskje de som har stagnert, har muligens nytte av denne tråden.
De som har stagnert har kanskje gått ned over 20 kg, og da har de mye mindre energibehov enn tidligere.
På et inntak på over 2000kcal pr dag, opplevde jeg vektoppgang. Jeg brenner rett og slett ikke så mye.
Nå når jeg har justert ned energiinntaket, opplever jeg at vekten går nedover igjen.
Sammensetningen av kostholdet er identisk, men porsjonene er mindre og jeg er mett likevel 
STS inntar i snitt 2000 kcal pr dag på vedlikehold.

|