Vis enkelt innlegg
Gammel 13-12-09, 09:13   #4
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 59
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Noen må kontrollere energiinntaket, telle kalorier ...

Dette er min erfaring også. Jo nærmere man kommer sin målvekt jo tregere går vektnedgangen. De siste 7 kiloene jeg ønsket å miste, brukte jeg et helt år på. Da var lavkarbo blitt en livsstil og jeg følte ikke lenger noen sorg over å ikke kunne spise som "alle andre". Det var rett og slett ikke noe jeg ønsket å gjøre lenger. Jeg regnet på kaloriinntaket innimellom i denne perioden, og har nok ligget på 1500-2000 pr. dag.
Jeg har også hele tiden vært bevisst på å få i meg riktig mengde protein til hvert måltid for ikke å miste muskelmasse. Så sammensetningen av fett-protein-karbohydrater har vært viktig for å lykkes; 70 - 25 - 5 har vært malen jeg har fulgt.
Nå har jeg ligget stabilt på 58 kilo fordelt på 170 cm i et halvt år, og begynner så smått å senke skuldrene. Nå føler jeg meg trygg på at jeg har kontroll over maten, den kontrollerer ikke meg lenger. Men det må sies, at jeg har brukt laaang tid, flere år på komme dit. Og takken rettes til Lavkarbo.no

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat