Vis enkelt innlegg
Gammel 14-12-09, 13:36   #15
frkprym
Medlem
 
frkprym sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Røyken
Alder: 48
Innlegg: 213
frkprym er ny på veien

Sv: Noen må kontrollere energiinntaket, telle kalorier ...

En ting jeg har sett nevnt flere ganger på forumet at enkelte må telle kalorier. Dette kan skyldes manglende "evne" til å kjenne kroppens signaler for sult. Jeg eg kraftig overvektig, startet med over 40 kg for mye. Det vil jo si et ganske stort energibehov for å opprettholde vekten. Jeg har ikke begrenset kalorier. Likevel stopper energiinntaket mitt alltid ved 1300-1500 kalorier. Når jeg sier alltid - det gjelder ikke dagen etter en utskeielse. Da har jeg kunnet proppe i meg langt over 2000 kalorier, endog over 2500.

Jeg er overbevist om at vektnedgangen ikke ville fortsatt om jeg holdtmeg på det høye kalorinivået. Nå har jeg ingen erfaring med de siste kiloene på LCHF, men tror kanskje det er årsaken til vektstans for en del - at de faktisk ikke kjenner kroppens signaler godt nok. Og det er jo ikke det minste rart, etter år med feilernæring, som jo er årsaken til vektoppgangen (mat som fører til at kroppen er innstilt på å lagre fett i stedet for å gi deg energi).

Må presisere at jeg sier "en del" - ikke alle.

Må legge til at jeg sier "en del", kanskje spesielt de som starter med et lavere utgangspunkt.

__________________
Du spør meg hva jeg ler av, lille venn. Jeg ler fordi jeg lever, simpelthen.(André Bjerke)

Sist redigert av frkprym : 14-12-09 kl 13:45.
frkprym er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat