Vis enkelt innlegg
Gammel 15-12-09, 11:23   #118
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Mensblødninger

Hmm! Jeg stusser litt over hva min kropp driver med for tiden. Har aldri vært spesielt aktivt oppmerksom på min syklus, da jeg har vært velsignet med totalfravær av humørsvingninger og vært aldeles regelmessig - og så ikke sett snurten av hele mensen i noen år med hormonspiral (som jeg fortsatt benytter). Men...

Det har endret seg siste året. Og så stusser jeg kanskje egentlig mest fordi en del av disse endringene definitivt manifesterte seg før jeg la om kostholdet: Syklusen ble for eksempel på et tidspunkt plutselig veldig stress-følsom. Jeg aner ikke hva akkurat det betyr, hormonelt sett - kanskje jeg bare må anta at jeg trappet opp stresshormonproduksjonen drastisk, det er ikke helt usannsynlig. Det ble i alle fall til at jeg fra da av har forholdt meg til snurrigheter som frustrasjonsmensen og jubelmensen og... ja, videre i samme tralten. Litt omvendt av det som er vanlig, nesten, det er jo ikke humøret mitt som affekteres av syklusen, heller andre veien.

Og nå har jeg hyppige blødninger. Har lest litt her og der og aner ikke om det er menstruasjoner eller noe annet hele tiden, men regelmessig er det i alle fall ikke, og jeg tror (avskrekkende nok) at jeg har mistet så uvanlig mye blod den siste måneden at jeg kjenner det på kroppen. (Og jeg ser på vekta at kroppen definitivt blåser seg opp litt hver gang.) Det er liksom bare noen dagers opphold mellom hver blødning, som varer alt fra 1 til 10 dager.

I tillegg til dette detekterer jeg andre fysiske symptomer på hormontøv - ikke noe drastisk, jeg tror ikke det er noen andre enn meg som er akutt oppmerksomme på endringer i huden og håret mitt.

Ble tatt en hel del prøver hos indremedisiner sånn ca i juni, uten at det da ble påvist noe pussig med stoffskifte, som er det google helst vil fortelle meg om når jeg beskriver dette.

Dette ble litt langt... og herlig detaljert, observerer jeg

Lurer bare på om noen sitter inne med tilsvarende opplevelser? Om jeg skal regne med at alt er fred og ingen fare og årner seg etterhvert? Har drøyet lenge med å stille spørsmål ved dette, kjenner jeg, er bare så lei av legebesøk at jeg ikke orker å gå den veien med ny problematikk før jeg er ganske overbevist om at jeg holder på å stryke med.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat