Vis enkelt innlegg
Gammel 18-12-09, 11:22   #10
Torkil
Seniormedlem

Torkil sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 67
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk
Smile

Sv: Utskeielse i julen

Hei
Når det gjelder "utskeielse" / pause med ketolysedietten i julen må dere tenke på at kroppen har nedregulert evnen til å omsette karbohydrat, og at det tar noen dager før evnen til å fordøye karbohydrat er normalisert.
Går man fra en lenger ketoseperiode til høykarbohydrat, klarer fordøyelsen ikke umidddelbart å nedbryte alt. Det medfører mageknip, luftsmerter, diarre og uvelfølelse, slapphet/svimmelhet.
Rådet blir derfor å skeie moderat ut den/de dagene man tar pause. ELLER starte 22/12 med gradvis økning av karbohydratmengden slik man kan skeie skikkelig ut juleaften. ( den siste metode anbefaler jeg prinsipiellt IKKE, da vi jo må leve med moderate mengder KH (spesiellt høyglykemiske) etter slankingen uansett, og det er psyikisk feil å "belønne" seg selv med en svær utskeielse.)
I praksis: Spis kjøtt fisk og grønnsaker ad libitum og spis litt brød, litt potet etc. Vær forsiktig med godteri, smak godt på hver bit i stedet for bevisstløs å hive innpå den ene etter den andre.
Julen er gledens og familiens tid, maten er egentlig sekundær.
Jeg ønsker dere alle en riktig god Jul
Og et godt nyttår.
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat