Sv: Styrketrening og lavkarbo
Opprinnelig lagt inn av Whatneatwhat, her.
Hei har nettopp begynt med lavkarbo. Jeg lurer på om styrketrening er ideelt ved siden av det? For å bygge litt muskler og unngå å gå opp i fettprosent.
Vet man sier at det er tilnærmet umulig å gå opp i muskelmasse uten å gå noe opp i fettprosent. Noen som har erfaring med styrketrening uten særlig karbohydrater? Noen dårlige effekter det har hatt på dere/du?
Helsemessig o.l uansett, mitt formål er å bli mer ripped. Legge på meg 4-5-6 kg i muskler og gå ned i fettprosent samtidig. Kan selvsagt etter jeg har gått opp noen kg i muskelmasse kjøre en del kardio for å tone det ned fint.
Men undrer på om noen har noen perspektiver,syn erfaringer med styrketrening og lavkarbo. Sånn generellt også egentlig. MVH ny lavkarbo medlemm
Går helt fint an å kombinere styrketrening og lavkarbo (styrketrening er stort sett alltid gunstig, spørsmålet er vel heller "er lavkarbo ideelt ved styrketrening, ikke omvendt), men skal du øke muskelmasse må du ligge litt i overskudd energimessig. Det vil si du må spise mer enn du forbruker. Det er mulig å gå opp i muskelmasse uten å gå opp nevneverdig i fettprosent, men du vil nok gå opp noen kg i fett. Jo mer muskler du har, jo flere kg fett kan du jo ha og likevel ha samme prosentandel fett..
Hvor mye kh har du tenkt å spise? Du kan ikke deffe samtidig som du bygger muskler, men du kan minimalisere fettøkningen ved riktig og energimessig balansert kost. Tror nok mange opplever at kh er gunstig ifm trening for å yte maksimalt. Mener å ha lest noe om at for lite kh kan føre til at kroppen ikke klarer å nyttiggjøre seg optimalt av proteiner til muskelbygging, men her er jeg på veldig tynn is altså.. Ellers regner jeg med du er klar over at det tar lang tid å legge på seg 5-6 kg ren muskelmasse. 
|