Vis enkelt innlegg
Gammel 21-12-09, 19:22   #10
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Whatneatwhat, her.

Hei har nettopp begynt med lavkarbo. Jeg lurer på om styrketrening er ideelt ved siden av det? For å bygge litt muskler og unngå å gå opp i fettprosent.

Styrketrening er bra for alt fra liktorn til flass og draget på byen.

Sitat:

Vet man sier at det er tilnærmet umulig å gå opp i muskelmasse uten å gå noe opp i fettprosent.

Ikke for en begynner. For en som er relativt utrent er det faktisk ganske lett å gå opp i muskelvekt og ned i fett% samtidig. Det blir vanskeligere etter hvert, men ikke ta sorgene på forskudd

Sitat:

Noen som har erfaring med styrketrening uten særlig karbohydrater? Noen dårlige effekter det har hatt på dere/du?
Helsemessig o.l uansett, mitt formål er å bli mer ripped. Legge på meg 4-5-6 kg i muskler og gå ned i fettprosent samtidig. Kan selvsagt etter jeg har gått opp noen kg i muskelmasse kjøre en del kardio for å tone det ned fint.
Men undrer på om noen har noen perspektiver,syn erfaringer med styrketrening og lavkarbo. Sånn generellt også egentlig. MVH ny lavkarbo medlemm

Dårlige effekter? Egentlig ikke. Positive effekter? Jeg er mye sterkere og slankere nå enn når jeg startet.

Målene dine er fullt oppnåelige. Finn et ordentlig gym, velg et treningsprogram som fungerer (5 x 5 har vært en slager siden før Arnold, Wendler's 5/3/1 program er helt suverent i sammenheng med lavkarbo, men alt med få repetisjoner og tunge vekter funker, egentlig) , og pass på å spise nok.

Og ikke gjør ting mer kompliserte enn de trenger å være.

  Svar med sitat