Sv: VG: Storslankere sliter med løshud
Opprinnelig lagt inn av frifuggel, her.
Blir vel ikke slutt på omvendt t-snitt, men sånn at man bare får det dekket på offentlige sykehus.. Skien for oss i helse sør-øst, tror jeg? LAnge ventelister, da.
Ja det var det jeg mente, altså at der man tidligere fikk innvilget t-snitt på private sykehus i løpet av relativt kort tid, må man nå søke via offentlig sykehus og vente til krampa tar en, pluss man har mye større sjanse for å få avslag (de er strengere, krever så og så langt heng osv), pluss de tar ikke alltid hensyn til hvilken operasjon som er best. Feks. vil nok mange som burde hatt t-snitt, få stor bukplastikk i stedet. Det vil jo bli penere enn før operasjonen, men da kan man risikere å slite med heng på sidene etterpå, og det er jo ikke gøy når man kunne vært kvitt det ved et t-snitt.
Jeg synes det er hårreisende at de har forandret på dette. Jeg hadde nok fått avslag på offentlig sykehus i og med at jeg ikke hadde så mye heng under navlen, mitt overskudd lå for det meste OVER navlen og hang nedover. Kirurgen fjernet hele 2 kilo hud, så jeg hadde faktisk et stort hudoverskudd selv om jeg som sagt sikkert ville fått avslag i det offentlige fordi jeg ikke hadde et heng på 7-8 cm eller hva de nå krever.