Sv: Er meieriprodukter naturlig?
Enig med Roar!
meieriprodukter er ikke naturlig fra Steinalderen. De fleste av oss har ikke tilpasset mage/tarm-system for dette. Det gjelder feite produkter også.
At noen tåler det ganske bra betyr ikke at det verken sunt eller naturlig. Man kan fint klare seg uten, og som det blir nevnt... så er det ikke vanlig innslag i resten av verden. Og det er det en grunn til!
Jeg tror mange, mange har helseplager pga melk. Bare at de ikke vet at det kan skyldes det. De er så vant til plagene at de tror det er normalt! "alle" har det jo... alle skal liksom ha en og annen plage..ikke noe unormalt ved det...
Jeg har en unge som var stadig snørret og var småforkjølet støtt. Alle sa til meg at det typisk barnehage-barn. De smittes lett. Det skal være sånn. Jeg kuttet ut gluten. Det ble noe bedre, men ikke helt bra. Så kuttet jeg ut melk(ost, rømme etc...hun har aldri drukket melk) og etter 2 uker var snørr og kronisk hoste borte! hun har aldri hatt problemer med mage etc..og har nå vært helt fin....knapt hostet eller vært forkjølet på 1,5 år!! omgangsyke har hun ikke hatt på flere år. vært helt super helse! og hun som var kronisk syk og atopisk eksem.
Det er mange snørrete unger... vi tror det skal være sånn!
melk er for kalver og bør ses på som "godteri" for oss mennesker.. greit til lørdagskos for de som tåler, men burde ikke være hverdagsmat. ihverftall ikke for barn.