Sv: Ketose første kvelden?
Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.
Jeg er ikke helt enig med deg, Kitt
Det er ikke spesielt interessant om du produserer ketoner hvis kroppen ikke utnytter dem. Ketose refererer til prosessen hvor ketoner produseres OG utnyttes. Det meste av litteratur sier at det tar rundt 48 timer før hjernen begynner å bruke ketoner som erstatning for glukose. Jeg har veldig mange studier på dette, men ingen som snakker om uker. Det er også urimelig evolusjonsmessig om mennesket skulle plyndre musklene i ukesvis i perioder med liten tilgang på mat, fremfor å redusere behovet for sukker. Du finner en enkel forklaring på Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Ketosis. Se punktet om Diet.
Men jeg er helt enig i det du skriver om feilkilder til utslag på stixen.
Se det fra en annen synsvinkel da. Et epileptisk barn som kommer i ketose i løpet av kvelden blir ikke bra for epilepsien sin allerede den første kvelden. Det tar litt tid før kroppen klarer respondere.. Første tegn på ketose anser jeg kun som et tegn på at startskuddet for kroppens helbred er startet. Men det kan ta laaang tid før virkningen er optimal.
Du er ikke full med en gang du tar den første store slurken med alkohol, men det kan likevel måles...
Sist redigert av Kanutten : 04-01-10 kl 22:00.
|