Vis enkelt innlegg
Gammel 05-01-10, 20:11   #1
Littforbreianita
Juniormedlem

Medlem siden: Jan 2010
Littforbreianita er på en erverdig vei
Smile

Heia:-) Ny Ketolysebruker med noen spm!

Da har jeg kommet igang med mitt største nyttårsforsett, som er å gå ned 10 kilo i løpet av denne vinteren/våren. Gikk tidligere på Atkins, og har gode erfaringer med lavkarbo (ned 7 kilo på 4 uker)- så nå er jeg virkelig motivert:-).

Har lest ketolyse boken, men lurer på følgende:

• Siden det er om å gjøre å få i seg mest mulig fett - hvorfor skal da for eksempel dip til grønnsaker helst ha lite fett??
  • Ser at det er flere her inne som spiser tacokjøttdeig. Har ikke kryddermix for tacos masse karbohydrater i seg da??
  • Siden de karbohydratene vi skal ha i oss, helst skal komme fra grønnsaker; hvor mye rømme/fløte/kesam o.l kan vi spise i løpet av en dag? Hvordan blir fordelingen?
  • Kan jeg spise gulrøtter og mais? Det kunne jeg ikke på Atkins, men ser i Ketolyse boken at der står hvertfall at vi kan spise gulrøtter (selv om grønnsakene helst skal vokse over jorden)... Men gulrøtter og mais inneholder jo mye stivelse...blir litt forvirret av det her.
  • Har det noe å si om jeg spiser mye, sent på kveld?
  • Bør jeg spise jevnt, eller akkurat når jeg føler for det?
  • Kan jeg spise jordbær? Bacongull/bacongull?

Huff, det ble litt mange spm det her... håper noen har tålmodighet til å svare meg.... :-)

Littforbreianita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat