Sv: Heia:-) Ny Ketolysebruker med noen spm!
Hei!
Jeg er også helt ny, men har hatt noen av de samme spørsmålene selv. Dette er de jeg tror jeg har svar på (men jeg er ikke superleksikon)
1. Jeg skjønner ikke hvorfor du sier at dippen skal ha lite fett? Litt sæterrømme med krydder, eller creme fraiche er bra.
2. Tacokrydder har en del karbohydrater i seg, det er bedre at du lager egen "kryddermiks" uten sukker og stivelse/jevning
3. Fordelingen bestemmer du selv. Bruk kjøkkenvekt! Det viktigste er at du får i deg mest mulig fra grønnsaker
4. du kan spise litt gulrøtter og bittelitt mais hvis du vil. Bare pass på at du teller karbohydratene.
5. du kan spise på kvelden så sent du vil, men kroppen setter oftest pris på at du ikke spiser så fryktelig mye rett før du legger deg. Jeg merker i alle fall at jeg sover dårligere da :-)
6. Her gjør folk litt forskjellig har jeg sett. Noen spiser jevnt, ca hver 3 time, noen spiser bare når de er sultne, noen spiser bare 2 ganger om dagen. Hvis jeg kan _anbefale_ deg noe, så foreslår jeg å spise jevnt, men ikke mer enn til du er mett, og ikke hvis du ikke er sulten i det hele tatt.
7. du kan spise litt jordbær (står det i alle fall på nettsiden!), bare tell karbohydrater. Samme med bacongull, men jeg vet ikke hvor mye karbohydrater det er i det. :-)
Prøv å lev mest mulig normalt, og mest mulig naturlig og bare pass på grammene karbohydrater. det er viktigst.
Merker også det er lettere når jeg ikke fokuserer så veldig mye på hva jeg kan og ikke kan spise, men bare på antall karbohydrater, og hyggelige ting man kan gjøre i hverdagen generellt ;-)

|