Opprinnelig lagt inn av Iset
Altså, det verste er jo ikke når de gir henne litt godt når hun er der, men det at når jeg sier hun IKKE SKAL HA, så putter de det i munnen på henne mens jeg ser på, og bare LER eller kikker oppgitt på meg når jeg sier fra!
Det der var hobbyen til tantene. Vi var ganske strenge, passet veldig på med varme tørre klær, pen oppførsel, vaskekluter - i det hele tatt, prøvde å sørge for at barna var ordentlige mens vi var på besøk. Dermed kunne tantene være fantetanter (syntes de), og sammensverge seg mot oss bak ryggen vår. Ungene kom hjem kliss våte, møkkete, totalt snudd opp ned med søvn, vant til helt andre regler - og tilpasset seg til de vante rutinene hjemme med et lykkelig sukk.
Jeg tror nok det er noe slikt som foregår. De sammensverger seg mot deg med å bryte din viktigste regel. Kanskje du har for få? Prøv å se hva de sier hvis du nekter dem å kle jenta i rosa Aldri skjørt og dukker, hun skal bli likestilt og tøff. Jeg vedder på at neste gang de komemr på besøk har de med verdens søteste kjole i rosa tyll!
Muskat