Vis enkelt innlegg
Gammel 08-01-10, 05:51   #5
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Vet ikke hvor jeg skal skrive så det blir her

Godt jobbet, og det er tydelig at du har jobbet hardt for vektnedgangen så langt! Kudos!

Men jeg ser at du har mer å lære om lavkarbo. Ikke det at jeg er noen ekspert etter mine tre små måneder på lavkarbo, men...

Angående kalorier: bare du vet hvor mye kroppen din trenger. Kroppen er genial og klarer å lage det blodsukkeret den trenger fra proteiner hvis det ikke kommer nok karbohydrater i kosten. Denne prosessen krever mye energi, og det er det som er hovedgrunnen til at man kan spise flere kalorier på lavkarbo. Så hvis kroppen din forbrenner 2500 kalorier uten trening på høykarbo, så ligger det høyere på lavkarbo.

Trening og lavkarbo går godt sammen. Kroppen kan lære seg å jobbe like bra på energi fra fett som energi fra karbohydrater, men det tar visst litt tid. De som trener mye på lavkarbo sier at det gjør vondt i begynnelsen av økta, men så kan de fortsette nesten evig.

Spis deg behagelig mett og bare spis når du er sulten. Ikke tenk på at du må spise til faste tider eller ett visst antall måltider til dagen. Kroppen gir klarere sult-signaler på lavkarbo. På høykarbo får man mer diffuse jeg-har-lyst-på-ett-eller-annet-signaler, men på lavkarbo er blodsukkeret stabilt og den sier bare ifra når den er sulten. DEILIG!

Men husk at siden man kutter ned på karbohydrater så bør man erstatte dem med fett slik at kroppen ikke går i sparemodus og samtidig trenger kroppen fett. Glem det du har lært om at mettet fett er usunt, det er bare bullshit.

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat