Vis enkelt innlegg
Gammel 08-01-10, 20:07   #5
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Hva er det med feite folk?

Wæææ! Det er så mange som hadde hatt godt av å lese om lavkarbo. "Spis mindre, tren mer" fungerer ikke på alle!

Kan jo ta min lillesøster og jeg som ett eksempel.

Lillesøstera mi er 17 år (ferdig med å vokse i høyden) og går på internatskole. Hun spiser enormt mye mat, og akkurat hva hun har lyst til å spise. Hun synes det er flaut å spise sammen med venninner, for de spiser 1/3 av det hun spiser. Hun har fått seg mange guttevenner som hun kan spise med. Ikke trener hun så mye utrolig mye heller. Hun rir noen timer i helgene og så har hun gymmen på skolen. Hun spiser snop nesten hver dag og jeg har problemer med å få henne til å slutte med dette, for hun legger jo ikke på seg så det er litt vanskelig for henne å skjønne at hun ikke kan fortsette slik.

Jeg er 25 år, og spiste "sunt" (trodde jeg) og halvparten så mye som lillesøstera mi. Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke var flink til å trene, gjennomsnittlig en time i uka. Jeg spiste snop på lørdager, pluss 2-3 dager ellers i løpet av en måned. Jeg la på meg jevnt og trutt.

Lillesøstera mi har en BMI på mellom 18 og 19 og legger ikke på seg av å spise akkurat hva hun ønsker heller. Jeg endte på BMI 46 før jeg lærte om lavkarbo. Det er jo tydelig at til og med to søstre har forskjellige nok gener til å legge på seg forskjellig.

Og så finnes det jo f.eks denne. Ei jente som har blitt fulgt opp av helsevesenet siden hun var to år gammel. 25 år gammel veide hun 265 kg til tross for at hun fulgte generelle kostholdsråd! 2 år med lavkarbo, og vips så var hun nede i 97 kg!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat