Vis enkelt innlegg
Gammel 09-01-10, 19:05   #1
LabbeLis
Medlem

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Bodø
Alder: 38
LabbeLis er på en erverdig vei

Bringebærkonfekt

Vel, har man bursdag så har man bursdag - og når man for en gangs skyld får foreldre på bursdagskaffe-/kake, så må man jo finne på noe Så i dag har jeg virkelig laga noe som var SUPERGODT! Bringebærkonfekt! At jeg ikke har tenkt på det før!? Det er jo lavkarbo som juling! Det er kanskje 0,3 gram karbo pr. konfektbit når jeg brukte en 75 grams mørk sjokoladeplate med Cavalier, hvor 100 gram hadde 1 gram karbo... Også brukte jeg frosne bringebær uten sukker. Så det er nok ikke så mange karbene pr bit nei!

Slik gjorde jeg:
Delte opp 1,5 plate Cavalier Dark og Extra Dark i små biter i en liten bolle. Satte bollen i en større bolle med kokt vann for å smelte sjokoladen. De frosne bringebærene ble tatt ut av fryseren og skylt raskt i lunket vann for å fjerne mesteparten av isen/skille dem fra hverandre.
Nå brukte jeg sånne folie"kopper" som egentlig skal brukes for å stabilisere stearinlys, for jeg fant ikke små konfekt"kopper" :P Men det dugde veldig bra!

Vel, tok en liten dæsj med smelta sjokolade i bunnen, la en bringebær i og klattet over litt mer sjokolade som dekket bæren. Det var det letteste. Prøvde først å tre en og en bær på en tynn trepinne og dæsje sjokolade på med en teskje, men det tok for lang tid, pluss at jeg brukte veldig mye sjokolade pr bær.

De stivnet rimelig fort, og slik ser de ut! Gleder meg til å servere dette til familien!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_0995.jpg (725,5 KB, 97 visninger)

*LabbeLis startet 31. januar 2009*
Diett? Hva er det? Nei, dette er en livsstil! *Foseid - Atkins - Lowcarb*
LabbeLis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid med egne inngrep Svar med sitat