Sitat:
??? Skyld ikke bare på svigers,du er en del av dette. Og hvordan klarte du f.eks.å veie så alt for mye.Det er vel ikke svigers sin skyld???
Men uansett,så må du ta fatt i problemet selv,å legge skyld over på andre er bare å flytte et problem fra et sted til et annet.
Men jeg vil si en ting til! Ta litt tak i deg selv. Våkn opp. Det er vel du som skal ned i vekt ,ikke barna dine. Greit at du tenker på barna,men husk du er også sjefen dems,så du bestemmer om de får lov å putte forbudte ting oi munnen
Skorpia da! Hva i alle dager har vekten til Iset med saken å gjøre, og hva har slanking med saken å gjøre? Dette var upassende.
Iset er en av de mest fornuftige mammaer jeg kjenner, og hun er langt fra det man kan kalle hysterisk dersom man først må bruke merkelapper på folk....
Detter gjelder respekt og jeg skjønner deg veldig godt Iset. Det er utrolig vondt å ikke bli hørt på og ikke bli respektert...
Muskat kom med en veldig fin synsvinkel å ta med seg i forståelsen av det store bildet. for det gjelder både hva som er deres handlingsmotiv (som i bunn og grunn er kjærlighet og at de vil hennes beste,- og det at du gjør så mye riktig at de ønsker å representere noe litt annet,- kansje litt som opposisjon?) og det gjelder det at du ønsker å bli respektert. I tillegg til at du ønsker å bli respektert som jeg går ut fra er ganske emosjonellt, så tror jeg det ligger enda en emosjonell side ved det hele som er all den kunnskapen du innehar om hva som er til det beste for barnet ditt, og at du også vil det aller beste for barnet ditt, og når det kolliderer med hva besteforeldrene mener er det beste og at de heller ikke respekterer det.... da oppstår det masse verdikonflikter og følelser og det er ikke rart situasjonen låser seg....
Det lureste du kan gjøre er å gjøre som planen din var fra begynnelsen av å sitte deg ned og snakke med dem og kommunisere. Spørsmålet bir vel om du egentlig klarer nå gjennom? Det er mange mennesker som aldri vil forstå dette med kosthold uansett hvor masse vi forklarer,- for mat, det er jo bare det vi putter i munnen, og det skal smake god,- ingeting annet.
Kansje løsningen blir at du trenger å overse deres oppførsel? Kansje du bare må være knallhard og bli veldig sint og ta med deg jenten og gå dersom du ønsker nå gjennom? Kansje det hjelper å bare kommunisere mer med dem? Kansje du trenger ha mindre kontakt med dem? Kansje du kan gi litt mer slipp på kontrollen over hva hun får i seg men ikke kan se på det og heller sende mannen på besøk til dem og du være hjemme? Bare noen handlingsalternativ å tenke på. Du må se på hva som blir det som veier tyngst for deg,- det å bli respektert, eller det at du faktisk ikke vil at barnet skal få tilført snop og annet sukker. Kansje svaret er begge?
Føler med deg!