Vis enkelt innlegg
Gammel 12-01-10, 22:08   #6
Fanten
Nytt Medlem

Medlem siden: Jan 2010
Alder: 38
Fanten er på en erverdig vei

Sv: Nykommer sliter!

Tusen takk for svar!!
Jeg har visst blandet sammen to ord her, jeg følger Atkins ja, og er i ketose, ikke ketolyse Eller, er litt usikker på om jeg er i ketose siden jeg ikke går ned i vekt, og heller ikke har sånne strips. Men teller kh, og ligger på ca 20-25 kh per dag.
Jeg spiser nok litt lite fett ja, tenkte jeg burde starte rolig og gradvis øke (som arnakristin foreslår), da jeg merket at jeg ble kvalm og uvel. Jeg byttet fra lettprodukter da jeg begynte på Atkins for 12 dager siden.
Et godt tips å kutte ut smoothien om morgenen, men det er så lettvint! Får bare stå opp litt tidligere og mekke egg og bacon!
Hvis jeg drikker lettbrus går det i Cola Zero, men har nå byttet den ut med Farris Bris, jeg lover!
Jeg prøver å drikke 2 L vann om dagen, gjerne mer. Får det til når jeg husker det, for kan lett drikke en liter i løpet av en kjedelig skoletime, haha. Men jeg er ikke vant til å drikke så mye vann, så flyr MYE på do!
Godt å høre at det er flere som har det sånn, trodde jeg var blitt syk, men det er klart at kroppen må venne seg på slike store endringer.

En annen ting jeg har tenkt litt på (mens jeg er i gang): hvis jeg spiser så lite pga kvalme osv, kan det være fare for at jeg havner i "sparemodus" altså får veldig lav forbrenning? Kan det være grunnen til at jeg ikke har gått ned noe på en uke?

Fanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg/egen Svar med sitat