Vis enkelt innlegg
Gammel 05-05-05, 17:55   #7
Magda
Juniormedlem
 
Magda sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 42
Magda er ny på veien

nå er det vel egentlig slik at jeg har mistenkt PCOS lenge, men har ingen offisiell diagnose på det - enda. For 2 uker siden var vi i Porsgrunn på forsamtale til ICSI-forsøk. Vi vet at mannen har nedsatt sædkvalitet og er av den grunn søkt inn for prøverør. Etter å ha hørt min vekthistorie og studert div. resultat av hormonprøver sa dr. Kahn kanske kntant at " du har nok visse hormonforstyrrelser du, men siden dere må ha ICSI uansett går vi ikke dypere inn i det nå". "Ja, tenker du på PCOS da", sa jeg, hvorpå han svarte "Det gjør jeg, derfor skal du få metformin".

-og jo mer jeg leser om PCOS jo mer overbevist er jeg om at det har jeg. Men jeg har ikke så mange eggposer på eggstokkene, men blodprøver og andre syndromtegn tilsier at jeg har PCOS. Bl a vet jeg at jeg ikke har eggløsning hver måned.Ganske upraktisk i en prøversituasjon...men Pergo er ingen vits pga mannens problemer.

Har prøvd lavkarbo nå i 14 dager og har gått ned 4.2 kg. Merker masse endring i energi-nivået. Det er uvant å ORKE så mye! Prøvde Atkins for to år siden og gikk ned 10 kg på 5 måneder. Da var jeg streng og fulgte det slavisk...Derfor tror jeg at det er kombinasjonen lavkarbo og metformin som hjelper meg nå.

Din historie?

__________________
Klem fra Magda








Magda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Magdas lavkarbo? Svar med sitat