Vis enkelt innlegg
Gammel 13-01-10, 17:24   #30
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: En kalori er faktisk en kalori

Ja, og for å komme tilbake til det med kalorier, jeg føler vel jeg trenger et minstemål på kalorier. Typ ikke lavere enn 1400 eller noe sånt. På fettfestivalen lå det ganske høyt, helt opp til 3000. Men jeg klarte ikke det over tid, å skulle tyte så sinnsykt mye fett i meg hele tiden, selv om jeg til daglig er liberal til fett.

Men, jeg vil også tilføye at, til tross for at jeg synes det er kjempepositivt med denne innsikten du legger for dagen, jeg synes det er viktig å før man eventuelt kommer inn på et med at kalorier har noe å si, på en måte, så er det mange som kommer inn her og er på den ene siden veldig lettet over å slippe telle kalorier, og da har jeg alltid vært hard på det å oppfordre folk på å bli ordentlig godt kjent med sult- og metthetssignalene sine, og de mer diffuse som kan blandes med sult, nemlig fysenhet og sug etter noe, ikke minst kan tørste oppleves sultaktig. Dette tror jeg er kjempeviktig. Og mange som klarer å lære seg dette, og følge det vil jo også, om de vil, se at kaloriinntaket sjelden er noe voldsomt når de lytter til kroppen sin og lærer signalene bedre å kjenne. Om man har vært på diverse sulte/pulver-dietter, eventuelt har hatt noen form for spiseforstyrrelse, er det en kjempefordel å ta seg selv litt i skole for å skjønne signalene kroppen gir, og hvorfor.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat