Vis enkelt innlegg
Gammel 15-01-10, 15:48   #9
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og hotellmat

Opprinnelig lagt inn av Dansefeber, her.

Erfaringen min så langt er at det faktisk ikke er vanskelig å leve på lavkarbo. Samboeren min er litt misunnelig, men han tør ikke å hive seg rundt og spise like mye fett som meg siden han hadde et hjerteinfarkt for et halvt år siden, og så er han alt for glad i karbo-mat til å være totalt avholdende...

Man trenger ikke spesialprodukter for å leve lavkarbo, men man kan lage spennende ting av det.

Men les Bedre Uten Brød f.eks! Gå innom nærmeste bibliotek og spør om de har den. Hvis de ikke har den, så kan de skaffe den til deg.

Hjertet jobber nesten utelukkende på energi fra fettsyrer. Den klarer ikke å omstille seg og ta energi fra andre kilder (så vidt jeg har skjønt). Dessuten vil høykarbo øke det dårlige kolesterolet og senke det gode og i tillegg øke blodtrykket. Lavkarbo gjør det motsatte: senker dårlig kolesterol, øker godt og senker høyt blodtrykk. På grunn av hormonubalanser skapt av høykarbo (som mennesket ikke er laget for å spise), så kan det ta en stund å få hormonbalanse. Var det ett år det stod i Bedre Uten Brød?

Uansett, Bedre Uten Brød baserer seg på en klinikk i Østerrike som i løpet av 40 år behandlet tusenvis av pasienter - med suksess! Og hvordan klarte de dette? Lavkarbo og høyfett! Max 72g karbohydrater til dagen. De behandlet overvekt, undervekt, hjerteproblemer, kreft (ja faktisk) og diabetes og andre hormonubalanser.

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat