Sv: Undrende treningskar trenger hjelp, ta en titt:)
Det er jo faktisk sånn at mange faktisk tåler flere karbohydrater enn mange av oss her. Og hvis du tåler det godt, er det kanskje ingen vits i å pushe kroppen til meget lavt karbo-inntak?
Uansett, du får mye i deg nå! Et typisk fitness/bb-kosthold består av et høyt protein kosthold, med langsomme karbohydrater(havregryn/fullkornspasta) og "sunt" fett. Et Low Carb High Fat kosthold består av å finne sitt karbe-nivå, ofte mellom 5 og 72 gram om dagen. Deretter mye fett, og et annet syn på hva som er sunt fett . Dessuten er det få som spiser melprodukter og ris generelt.
Du skal finne hva som funker for deg! De første ukene er det grusomt tungt å trene uten karber. Derfor ville jeg nok fått i meg noe rundt trening, gitt.
Og så anbefaler jeg deg å lese om: Jonas Colting, svensk triatlet. Han har egen hjemmeside, men ellers er det to gode artikler om han på www.kostdoktorn.se. Frank Nilsson har skrevet bok om LCHF og trening: I stedet for doping (fins vel kun på svensk). Søk på nett. Tror han har en blogg som heter livlinan (ja; www.livlinan.eu), du finner litt der og.
På www.fitnessbloggen.no finner du mange gode artikler om trening og kosthold. Mister Robert har et mer liberalt karbo-syn enn mange her inne, men kan og er enig i mye om LCHF. Og kan mye om trening!
|