Vis enkelt innlegg
Gammel 16-01-10, 08:36   #9
cillesnuppa
Medlem

Medlem siden: Feb 2009
cillesnuppa har en fantastisk aura rundt segcillesnuppa har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Undrende treningskar trenger hjelp, ta en titt:)

Det er jo faktisk sånn at mange faktisk tåler flere karbohydrater enn mange av oss her. Og hvis du tåler det godt, er det kanskje ingen vits i å pushe kroppen til meget lavt karbo-inntak?

Uansett, du får mye i deg nå! Et typisk fitness/bb-kosthold består av et høyt protein kosthold, med langsomme karbohydrater(havregryn/fullkornspasta) og "sunt" fett. Et Low Carb High Fat kosthold består av å finne sitt karbe-nivå, ofte mellom 5 og 72 gram om dagen. Deretter mye fett, og et annet syn på hva som er sunt fett. Dessuten er det få som spiser melprodukter og ris generelt.

Du skal finne hva som funker for deg! De første ukene er det grusomt tungt å trene uten karber. Derfor ville jeg nok fått i meg noe rundt trening, gitt.
Og så anbefaler jeg deg å lese om: Jonas Colting, svensk triatlet. Han har egen hjemmeside, men ellers er det to gode artikler om han på www.kostdoktorn.se. Frank Nilsson har skrevet bok om LCHF og trening: I stedet for doping (fins vel kun på svensk). Søk på nett. Tror han har en blogg som heter livlinan (ja; www.livlinan.eu), du finner litt der og.
www.fitnessbloggen.no finner du mange gode artikler om trening og kosthold. Mister Robert har et mer liberalt karbo-syn enn mange her inne, men kan og er enig i mye om LCHF. Og kan mye om trening!