Vis enkelt innlegg
Gammel 16-01-10, 13:10   #14
Caroline79
Juniormedlem

Medlem siden: May 2009
Caroline79 er på en erverdig vei

Sv: Undrende treningskar trenger hjelp, ta en titt:)

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det er jo å skyte seg selv i foten, for da lærer jo kroppen aldri å ikke crave karbohydrater når den skal jobbe.
Nå trener ikke jeg spesielt hardt, men spinning et par ganger i uka og styrke i sal. Min erfaring er at når jeg spiser noe skikkelig fett før timen så er det ikke noe problem. Før spinnning kjører jeg f.eks på med avocado med rekesalat. Før ble jeg andpusten og måtte holde lett nivå pga kondisen, men nå merker jeg ikke den engang. Må dempe meg når jeg begynner å se svarte prikker i stedet
De par første gangene er det selvfølgelig hardt fordi det er uvant. Føles som å brygge på en influensa. Men hvis man biter tenna sammen, får i seg godt med fett før trening og holder ut, så blir det MYE bedre enn det noengang hart vært!

Jeg må si meg enig med Carisma her. Jeg ville ikke anbefalt å få i meg karbohydrater før trening, men heller mye fett. Poenget er jo at kroppen skal "lære" å forbrenne fettet, og trene uten karbohydrater. Jeg pleier å spise mye paranøtter før trening, advokado, ost o.l. Bare hold ut i 2-3 uker, så blir det en ren drøm etter hvert!

Caroline79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat