Tråd: Dårlig ånde
Vis enkelt innlegg
Gammel 17-01-10, 11:27   #10
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Dårlig ånde

Jeg hadde også en "råtten" ånde som jeg ikke ble kvitt. Det viste seg at det ikke var ketosen, men matrester mellom tennene som forårsaket lukten.

Lukten gikk bort da jeg begynte å bruke tannpirkere med bust etter de fleste måltider + tanntråd (på et tannbørsteliknende skaft med tanntrådholder på) morgen og kveld. Hvis jeg har slurvet litt en dag eller to med dette, levner renseprosessen ikke særlig tvil om opphavet til lukten.

Jeg har ikke vært plaget av dårlig ånde før, så jeg har en teori om at det gamle kostholdet mitt med mere fibermat som grovbrød, gulrøtter o.l. bidro med mekanisk påvirkning til at kjøttslintrer ikke ble liggende mellom tennene på samme måte som de gjør nå.

Verdt et forsøk, kanskje?

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat